Zarabianie na reklamach

Zarabianie na reklamach

Zarabianie na reklamach najczęściej jest utożsamiane z programami typu surfbar, które płacą za wyświetlanie ich małego oprogramowania na ekranie komputera oraz serwisami typu PTC (Paid To Click) i PTR (Paid To Read) nagradzającymi za przechodzenie na stronę reklamodawcy oraz wykonywanie akcji takich jak czytanie maili. Niestety zarabianie w takiej formie jest koszmarnie nisko płatne i nieopłacalne w porównaniu do czasu jaki musimy na nie poświęcić.
Najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich, którym marzy się zarabianie na reklamach będzie założenie własnej strony internetowej lub bloga i umieszczenie tam kilku jednostek reklamowych, które zapewnią nam stały i pasywny dochód. 

Zarabianie na reklamach 

Porównajmy zarobki z oglądania reklam i ich wyświetlania. To najszybsza droga do przekonania się o bezsensowności „zarabiania na klikaniu” i wyższość zarabiania na wyświetlaniu.
Za kliknięcie w reklamę na przykładowej stronie GPTR (get paid to read) i pozostanie na niej przez 5 do 15 sekund otrzymamy od 1 do 5 groszy. Maksymalna ilość obejrzanych reklam to około 10 jednostek. Wynik to zatem oszałamiające 25 groszy (10 x 2,5 grosza – uśredniona stawka) dziennie. Nie uwzględniamy tutaj sieci poleconych bo ich wpływ do momentu osiągnięcia na prawdę rozbudowanej siatki, jest marginalny.

Posiadając stronę internetową i wyświetlając na niej reklamy, górna granica zarobków zależy tylko od naszej pracowitości i pomysłu. Podstawą jest jednak duży ruch na stronie i dobre umiejscowienie reklam w widocznych miejscach.
Ile otrzymamy w najpopularniejszym programie Google Adsense za pojedyncze kliknięcie naszego czytelnika? Stawki wahają się od 10 groszy do nawet kilkudziesięciu złotych. Im bardziej prestiżowa będzie tematyka naszej strony lub reklam (wyświetlanie można dopasować albo do zainteresowań użytkownika, albo treści strony) tym wyższe będą stawki za kliknięcie. Oszacujmy przykładowe zarobki:

Załóżmy, że nasza strona będzie notować dziennie 1000 unikalnych odwiedzin, a w reklamy kliknie 3 %. Łącznie zanotujemy 30 kliknięć. Średnia stawka wynosi 30 groszy, więc każdego dnia zarobimy niecałe 10 zł, a miesięcznie około 300 !

Jak zarabiać na reklamach?

Przede wszystkim musimy założyć stronę internetową. Dla kompletnego laika w tej dziedzinie może to być trudne, jednak w internecie można znaleźć wiele poradników przeprowadzających początkującego webmastera przez ten trudny, ale satysfakcjonujący proces.
Żeby zarabiać na reklamach musimy spełnić kilka niezbędnych warunków, bo w przeciwnym razie utopimy naszą stronę w morzu wszechobecnego śmietniska informacji tak jak uczyniło to wielu naszych poprzedników. Na porządną stronę internetową, zdolną zarabiać pieniądze składa się:

1. Treść

Przede wszystkim potrzebujemy dobrego pomysłu na stronę lub bloga. Wybór dziedziny powinien pokrywać się z naszymi zainteresowaniami, żebyśmy mieli o czym pisać, a gotowe teksty miały wartość merytoryczną i zachęcały naszych czytelników do powrotu.
Przygotowując artykuły powinniśmy maksymalnie wyczerpywać dany temat, dostarczając czytelnikom dokładnie takie informacje jakich poszukuje. 

2. Wygląd 

Drugim czynnikiem wpływającym na atrakcyjność strony jest jej wygląd. Oczywiście najważniejsza zawsze jest treść, jednak jeśli przedstawimy ją w czerwonym kolorze na czarnym tle, mało który czytelnik wytrzyma u nas dłużej niż kilkanaście sekund.
Budując własną stronę internetową możemy skorzystać z darmowego lub płatnego jednorazowo (cena do 60$) szablonu opartego na intuicyjnym systemie zarządzania treścią typu WordPress. Przy jego wyborze powinniśmy kierować się przejrzystością oraz dobrą ekspozycją treści i nawigacją (sposobem poruszania się po stronie).

Zarabianie na reklamach - wygląd strony

Szablon „Newspaper” za 58 $. Tak może wyglądać Twoja strona internetowa /źródło: ThemeForest


3. Umiejscowienie reklam

Zarabianie na reklamach, które umieścimy na stronie będzie możliwe tylko gdy będą one widoczne dla czytelnika. Jednocześnie nie należy wciskać wielu reklam pomiędzy tekst oraz używać jednostek agresywnych, wysuwających się zza ekranu lub wyskakujących po kliknięciu w dowolnym miejscu. Taka forma promocji spotyka się z dużą niechęcią wśród internautów i wpływa negatywnie na postrzeganie naszej marki. W zupełności wystarczą do zarabiania 3 jednostki reklamowe umieszczone w schemacie: dwie reklamy widoczne od razu po wejściu na daną stronę, jedna pod koniec lub na końcu treści. Wszystkie miejsca reklamowe powinny być możliwie jak największe i znajdować się blisko tekstu.

Zarabianie na reklamach - rozmieszczenie reklam

Proponowane przez Google (z lewej) oraz specjalistów od reklamy w internecie (z prawej) rozmieszczenie jednostek reklamowych /źródło: Google

Jeśli spełnimy te trzy żelazne warunki, mamy duże szanse na osiągnięcie sukcesu ze swoją stroną internetową i  zarabianie na wyświetlaniu reklam sporych pieniędzy.
Warto również pamiętać o kwestiach związanych z promocją strony (przykładowo na forach internetowych, w mediach społecznościowych). Im więcej poświęcimy czasu na reklamowanie własnego portalu, tym szybciej zaczniemy zarabiać.

Shares